ДИҚҚАТ! СТАТИСТИКА ОРГАНЛАРИГА ЭЛЕКТРОН РАҚАМЛИ ИМЗО (ЭРИ)ДАН ФОЙДАЛАНГАН ҲОЛДА АВТОМАТЛАШТИРИЛГАН АХБОРОТ ТИЗИМИ (E.STAT-3.0) ОРҚАЛИ ЭЛЕКТРОН ШАКЛДА ТАҚДИМ ЭТИШИНГИЗ СЎРАЛАДИ: 1. ЮРИДИК ШАХС МАҚОМИГА ЭГА КИЧИК ТАДБИРКОРЛИК СУБЪЕКТЛАРИ 1-КB SHAKLI (ЙИЛЛИК) МИКРОФИРМА ВА КИЧИК КОРХОНАЛАРНИНГ 2018 ЙИЛ ҲИСОБОТИ 2019 ЙИЛ 26 ФЕВРАЛДАН КЕЧИКТИРМАЙ 2. БАРЧА ФЕРМЕР ХЎЖАЛИКЛАРИ 1-FX SHAKLI (ЙИЛЛИК) ФЕРМЕР ХЎЖАЛИГИ ФАОЛИЯТИ ТЎҒРИСИДАГИ 2018 ЙИЛ УЧУН ХИСОБОТИ 2019 ЙИЛ 25 ФЕВРАЛДАН КЕЧИКТИРМАЙ Маълумот учун телефонлар: (75) 221-16-42, 221-32-44, 221-34-46

TADBIRKORLAR UCHUN

Obuna bo'ling!

Please enable your javascript to submit this form

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev raisligida 6-fevral kuni iqtisodiyot tarmoqlari va hududlarda eksport hajmlarini oshirish borasidagi eng muhim vazifalarga bagʻishlangan videoselektor yigʻilishi boʻlib oʻtdi.

Unda Bosh vazir va uning oʻrinbosarlari, vazirlik va idoralar rahbarlari, videoselektor orqali joylardan Qoraqalpogʻiston Respublikasi va viloyatlar rahbariyati, yirik kompaniyalar vakillari, elchilar ishtirok etdi.

Eksport – iqtisodiyot barqarorligining asosiy omili. Valyuta zaxiralarini koʻpaytirishning yagona yoʻli ham eksport hajmini keskin oshirishdir.

Mamlakatimizda eksport faoliyatini yengillashtirish va qoʻllab-quvvatlash boʻyicha koʻrilayotgan choralar natijasida oʻtgan yili eksport hajmi 14 milliard 258 million dollarni tashkil etib, 13,6 foizga oʻsgan.

Keyingi ikki yilda eksport geografiyasi 50 ta davlatga kengayib, 140 taga yetgan. Eksportga 120 ta yangi turdagi mahsulot chiqarilgan. Eksport tarkibida tayyor mahsulotlar ulushi 56 foizni tashkil etib, hududiy sanoat eksporti qariyb 1,7 barobar oʻsgan.

Biroq, hali ham mamlakatimizning eksport salohiyatidan toʻliq foydalanilmayapti.

Yigʻilishda Prezidentimiz eksportbop mahsulotlar tarkibini diversifikatsiya qilish, eksportda xomashyo boʻlmagan mahsulotlar ulushini kamida 60 foizga yetkazish zarurligini taʼkidladi. Shu maqsadda Oʻzbekiston Respublikasining 2019-2025-yillarga moʻljallangan Milliy eksport strategiyasini ishlab chiqish boʻyicha topshiriq berdi.

Mazkur strategiya eksportyorlarga koʻrsatilayotgan davlat xizmatlarini toʻliq elektron shaklga oʻtkazish, ularni moliyaviy qoʻllab-quvvatlash, “Doing Business” reytingida “tashqi savdo” koʻrsatkichi boʻyicha yuqori 50 ta mamlakat qatoriga kiritish masalalarini qamrab oladi. Xorij tajbirasidan kelib chiqib, eksport qiluvchilar faoliyatini muvofiqlashtirish, ularga har tomonlama koʻmaklashish maqsadida Oʻzbekiston eksportyorlar assambleyasi tashkil etiladi.

Videoselektorda eksportni koʻpaytirishda yoʻl qoʻyilgan kamchiliklarni bartaraf etib, bu boradagi ishlarni jonlantirish masalalari muhokama qilindi.

Oʻtgan yili hududiy eksport prognozi bajarilmagani, ayniqsa, Qashqadaryo, Surxondaryo, Samarqand, Jizzax, Namangan viloyatlari va Toshkent shahrida bu borada sustkashlikka yoʻl qoʻyilgani qayd etildi. Hududiy meva-sabzavot eksporti prognozdan ancha kam boʻlgani, bironta ham hududda bu boradagi reja bajarilmagani tanqid qilindi.

Albatta, eksport jahon bozoridagi konʼyunkturaga ham bogʻliq. Xorijiy ekspertlar joriy yilda ham asosiy xomashyo mahsulotlarining jahon bozoridagi narxlari past boʻlishini prognoz qilishmoqda.

Shu bois mamlakatimizda 2019-yilgi eksport prognozi oʻtgan yilga nisbatan 30 foizga koʻp etib belgilandi.

Davlatimiz rahbari eksport prognozini taʼminlashni aniq hisob-kitob asosida tashkil etish, bu borada yangi tizim yoʻlga qoʻyishni taklif qildi.

Unga muvofiq, avvalo, Respublika eksport shtabi faoliyati tubdan takomillashtiriladi. Ushbu shtabdan vakillar Qoraqalpogʻiston Respublikasi va viloyatlarga biriktiriladi.

Shuningdek, Bosh vazir oʻrinbosarlari va maslahatchilari oʻzlari mutasaddilik qiladigan vazirliklar, idoralar va xoʻjalik birlashmalari tomonidan eksport prognozi bajarilishi uchun shaxsan javobgar boʻladi.

Respublika eksport shtabi, Bosh vazir oʻrinbosari hamda Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi tarmoqlar va hududlar boʻyicha oʻn kunlik eksport jadvallarini ishlab chiqib, tuzilgan eksport shartnomalarini soʻzsiz bajarish hamda qoʻshimcha kelishuvlar imzolash choralarini koʻradi.

Ikkinchidan, har bir hududda eksport boʻyicha doimiy ishlaydigan viloyat shtablari, tumanlar va shaharlarda ishchi shtablar tashkil etiladi. Ularning masʼulligida eksportbop mahsulotlar ekinlarini optimal joylashtirish, xoʻjaliklarni sifatli urugʻlar va koʻchatlar bilan taʼminlash, hosilni nobud qilmasdan yigʻib olish, saralash, qadoqlash, saqlash va qayta ishlash, mahsulotlarni tashqi bozorga chiqarishgacha boʻlgan yaxlit tizim yoʻlga qoʻyiladi. Shuningdek, ushbu shtablar ichki va tashqi logistika, sertifikatsiya masalalariga, kichik biznes subyektlarining eksportini koʻpaytirish, kerak boʻlsa, aylanma mablagʻlar uchun kreditlar ajratilishiga koʻmaklashadi.

Ushbu vazifalardan kelib chiqib, har bir viloyat, tuman va shahar shtablari tarkibiga iqtisodiyot, qishloq xoʻjaligi, transport, energetika, bojxona, standart, savdo-sanoat palatasi, karantin boʻyicha respublika idoralarining joylardagi boshqarma va boʻlimlari hamda tijorat banklaridan vakillar kiritiladi.

Viloyatlar, tumanlar va shaharlar hokimlarining birinchi oʻrinbosarlari ushbu shtablar rahbarlari, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligining hududiy boshqarma va boʻlimlari ularning ishchi organlari hisoblanadi.

Hududdagi shtablar eksportyorlar bilan doimiy ravishda ishlab, muammolarini tezda hal qilib borishlari shart, deyildi yigʻilishda. Amalga oshirilayotgan ishlar natijalari “onlayn” maʼlumotlar bazasiga kiritilib, nazorat qilib boriladi.

Uchinchidan, har bir vazir, har bir xoʻjalik birlashmasi rahbari oʻz yoʻnalishidagi korxonalar boʻyicha, ular tarmoq yoki hududiy korxona boʻlishidan qatʼi nazar, eksport prognozi bajarilishi uchun javob beradi.

Misol uchun, “Oʻztoʻqimachiliksanoat” uyushmasi klasterlarda paxta xomashyosini yetishtirishdan boshlab, uni chuqur qayta ishlashga, respublika boʻyicha barcha tekstil mahsulotlari eksportiga masʼul boʻladi.

Shu bois tarmoqlarda zamonaviy tejamkor texnologiyalarni qoʻllagan holda, yuqori qoʻshilgan qiymatli tovarlarni ishlab chiqarishni koʻpaytirish muhimligi taʼkidlandi. 
Toʻrtinchidan, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi Eksportni qoʻllab-quvvatlash milliy tizimini samarali ishga solib, korxonalarga tashqi bozorlarga chiqishga koʻmaklashadi, ularni moliyaviy qoʻllab-quvvatlash va xatarlarni sugʻurtalash choralarini koʻradi. Ushbu Milliy tizim faoliyati Eksport shtablari bilan hamkorlikda yoʻlga qoʻyilishi, eng muhimi, korxonalar bu tizim samarasini sezishi kerakligi qayd etildi.

Beshinchidan, eksportni taʼminlashda barcha vazirlik va idoralar bevosita qatnashadi. Jumladan, Tashqi ishlar vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi elchilar bilan birgalikda xorijiy davlatlardagi bozor talablari va buyurtmalarni aniqlab, eksport shtablariga muntazam taqdim etib boradi.

Hududlarga biriktirilgan elchilar hokimliklarga tashqi bozorlarda xaridor topish hamda mahalliy korxonalarni xorijiy davlatlardagi koʻrgazmalarga yuborishga koʻmaklashadi.

Oltinchidan, transport va logistika xizmatlarini yaxshilashga katta eʼtibor qaratiladi.

Maʼlumki, bu borada 20 dan ortiq xalqaro transport koridorlari va yoʻnalishlari yoʻlga qoʻyilgan, avtomobilda xalqaro yuk tashish boʻyicha 30 ta davlat bilan hamkorlik oʻrnatilgan. Lekin logistika va yoʻl infratuzilmasi, chegara bojxona punktlari quvvati tobora oʻsib borayotgan tranzit talablariga toʻliq javob bermayapti.

Shu bois mutasaddilarga logistika markazlari va yoʻlboʻyi infratuzilmasini yanada rivojlantirish, chegara bojxona punktlari texnik holati va oʻtkazuvchanlik qobiliyatini yaxshilash, transport vositalari va yuklarni rasmiylashtirishda axborot texnologiyalarini faol joriy qilish yuzasidan topshiriqlar berildi.

Samolyotda yoʻlovchi va tovarlar tashish uchun tarif siyosatini optimallashtirish, xususiy operatorlarga vagonlar parkini tashkil etishda koʻmaklashish, tranzit davlatlardan chegirmalar olish va eksportyorlarga tatbiq etish vazifalari qoʻyildi.

Yettinchidan, eksport tovarlarini standartlashtirish va sertifikatlash talab darajasida emasligi, aksariyat standartlar jahon andozalariga mos kelmasligi ularni eksport qilishda jiddiy qiyinchiliklar tugʻdirmoqda.

Shu bois “Oʻzstandart” agentligiga manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda sertifikatlash va standartlashtirish boʻyicha mavjud kamchiliklarni bartaraf etish topshirildi.

Yigʻilishda meva-sabzavot mahsulotlarini eksport qilishni samarali tashkil etish masalalari ham muhokama qilindi. Shu yoʻnalishga ixtisoslashtirilgan 67 ta tumanda ekinlarini optimal joylashtirish, yetishtirilgan meva-sabzavotlarning kamida 25 foizini eksportga yoʻnaltirish zarurligi taʼkidlandi.

Mazkur tumanlarda meva-sabzavotchilik klasterlari tashkil etish, shunday mahsulotlarni qayta ishlaydigan zamonaviy korxonalarni koʻpaytirish yuzasidan tavsiyalar berildi.

– Hamma aniq bilishi kerak: agar eksportbop meva-sabzavotlar sifatli yetishtirilmasa va xorijga yil davomida yetkazib berilmasa, ularning eksportini keskin oshirib boʻlmaydi, – dedi Shavkat Mirziyoyev.

Meva-sabzavot mahsulotlari eksportyorlariga yengillik yaratish maqsadida Qozogʻiston, Qirgʻiziston, Belarus va Boltiqboʻyi davlatlari bilan “Yashil yoʻlak” tizimini joriy qilish, karantin xizmatlaridan belgilangan tartibda ruxsatnoma olish orqali Xitoy, Koreya, Yaponiya, Hindiston, AQSH va Yevropa bozoriga kirish boʻyicha koʻrsatmalar berildi.

Yigʻilishda yana bir dolzarb vazifa – xizmatlar eksportini kengaytirish, ayniqsa, turizmni rivojlantirish istiqbollari koʻrsatib oʻtildi.

Makroiqtisodiy barqarorlik koʻp jihatdan importni tartibga solishga ham bogʻliqligi taʼkidlanib, import oʻrnini bosuvchi mahsulotlar ishlab chiqarishni koʻpaytirish, importning tarif va notarif boshqaruv siyosatini takomillashtirish masalalariga eʼtibor qaratildi.

Videoselektorda muhokama qilingan masalalar yuzasidan mutasaddi rahbarlarning hisobotlari eshitildi.

Manba: president.uz

 

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev joylarda ijtimoiy-iqtisodiy islohotlarning borishi, amalga oshirilayotgan bunyodkorlik ishlari, yirik loyihalar bilan yaqindan tanishish, xalq bilan muloqot qilish maqsadida 30-31 yanvar kunlari Jizzax viloyatida boʻldi. 

Tashrifning ikkinchi kuni Prezident Shavkat Mirziyoyev rahbarligida Jizzax shahrida viloyat iqtisodiyotini rivojlantirish, aholi turmush sharoitini yanada yaxshilash masalalariga bagʻishlangan videoselektor yigʻilishi boʻlib oʻtdi. Unda viloyat faollari, deputatlar, davlat va jamoat tashkilotlari rahbarlari, tuman va shaharlar hokimlari, keng jamoatchilik vakillari qatnashdi. 

Davlatimiz rahbari “Inson manfaatlari hamma narsadan ustun” degan tamoyil asosida xalqimiz hayotini yaxshilash, hududlarni obod qilish boʻyicha viloyatda amalga oshirilayotgan ishlarga eʼtibor qaratdi. 

Xususan, oʻtgan yili mart oyidagi tashrif doirasida ishlab chiqilgan dasturga asosan Jizzax viloyatida 107 ta investitsiya loyihasi boʻyicha yangi obyektlar ishga tushirilgan. 

Bugungi kundagi eng muhim vazifa – investitsiya va texnologiyalar olib kelib, yangi korxonalar tashkil etish, odamlarni ish bilan taʼminlash, turmush sharoitini yaxshilash, dedi Shavkat Mirziyoyev. 

Shu maqsadda 2019-2020 yillarda viloyatda umumiy qiymati 21 trillion 956 milliard soʻm boʻlgan 586 investitsiya loyihasi dasturi ishlab chiqilgani, buning natijasida 22 ming 300 dan ziyod ish oʻrni yaratish rejalashtirilgani qayd etildi. Forish tumanida bazalt tolasi va shamol energiyasi qurilmalari, Doʻstlik tumanida quyosh panellari, Zomin tumanida dori vositalari, Jizzax shahrida bezakli va yupqa oyna ishlab chiqarish loyihalari shular jumlasidandir. 

Jumladan, 14,1 trillion soʻm yoki jami investitsiyalarning 64 foiziga teng boʻlgan 180 ta yirik sanoat loyihasini amalga oshirish Jizzax viloyatini “sanoat xabi”ga aylantirish borasidagi ishlarga kuchli turtki berishi taʼkidlandi. 

Prezidentimizning joriy yil 3 yanvardagi “Jizzax viloyatini kompleks rivojlantirishni davlat tomonidan tartibga solish va boshqarishning samarali modelini ishlab chiqish toʻgʻrisida”gi farmoni ijrosi doirasida 1 martdan viloyatda “Ilgʻor hudud” sinov loyihasini amalga oshirish boshlanadi. 

Ushbu loyiha doirasida aholi daromadlarini oshirish va turmush sharoitini yaxshilash, qulay investitsiya muhiti yaratish va yangi sanoat tarmoqlarini rivojlantirish choralari koʻriladi. 

Shavkat Mirziyoyev ushbu loyiha doirasida amalga oshiriladigan ishlarni sifatli va oʻz vaqtida bajarish yuzasidan topshiriq berdi. 

Odamlarga munosib turmush sharoiti yaratish barcha boʻgʻindagi rahbarlarning asosiy vazifasi boʻlishi zarur. Buning uchun barchamiz hamjihatlikda vijdonan ishlashimiz kerak, dedi davlatimiz rahbari. 

Chorvachilik, baliqchilik, asalarichilik, parrandachilik, pillachilik tarmoqlarida mavjud imkoniyatlardan yanada samarali foydalanish boʻyicha topshiriqlar berildi. 

Aholining maishiy sharoitlarini, ijtimoiy infratuzilmani yaxshilash masalalariga ham alohida eʼtibor qaratildi. 

Mirzachoʻlda qilingan ishlar yaxshi tajriba, namuna boʻldi. Endi Jizzax viloyatining har bir tumani markazini shu tarzda obod qilish, zarur qurilish-taʼmirlash ishlarini shu yilning oʻzida yakunlash kerak, dedi Prezidentimiz. 

Shuningdek, joriy yilda Jizzax shahrida 15 ta koʻp qavatli arzon uy, tumanlarda 932 ta turar joy qurish vazifasi qoʻyildi. Zarafshon daryosidan suv olib kelish uchun magistral quvur va nasos stansiyasi qurilishini davom ettirish, 264 kilometr suv tarmogʻini qurish va taʼmirlash boʻyicha topshiriq berildi. Bu ishlar natijasida Zarbdor, Baxmal, Paxtakor, Mirzachoʻl, Doʻstlik, Gʻallaorol, Sharof Rashidov tumanlari aholisi toza ichimlik suvi bilan taʼminlanishi, ularning turmush tarzi, salomatligi yaxshilanishi taʼkidlandi. 

Yigʻilishda viloyatda ijtimoiy sohada koʻp yillar davomida yigʻilib qolgan muammolarni bosqichma-bosqich bartaraf qilish choralarini koʻrish zarurligi qayd etildi. 

Viloyatda taʼlim-tarbiya sohasiga ham alohida eʼtibor qaratilmoqda. 2019 yilda 25 davlat maktabgacha taʼlim muassasasini rekonstruksiya qilish, xususiy bogʻchalar sonini koʻpaytirish rejalashtirilgan. Bundan tashqari, 6 yoshli bolalarni maktabga tayyorlash boʻyicha 230 dan ziyod bepul guruh faoliyati yoʻlga qoʻyiladi. Buning natijasida joriy yilda viloyatda maktabgacha taʼlim qamrovi 32 foizdan 51 foizga yetadi. Shuningdek, viloyatda Janubiy Koreya va Germaniya tajribasi asosida 10 ta innovatsion bolalar bogʻchasi barpo etish koʻzda tutilgan. 

Yigʻilishda viloyatdagi 150 dan ziyod maktabda oʻquvchilar soni meʼyorga nisbatan yuqoriligi, 29 maktab quvvatidan toʻliq foydalanilmayotgani, aniq va tabiiy fanlar, xorijiy tillar chuqur oʻrgatiladigan maktablarga zarurat borligi qayd etildi. Mutasaddi tashkilotlarga bu boradagi muammolarni hal qilish vazifasi yuklandi. 

Davlatimiz rahbari viloyatda sogʻliqni saqlash tizimida amalga oshirilishi zarur boʻlgan chora-tadbirlar haqida ham toʻxtaldi. 

Joriy yilda Respublika shoshilinch tibbiy yordam ilmiy markazi viloyat filiali, viloyat perinatal markazi, endokrinologiya, kardiologiya, teri-tanosil dispanserlari, Jizzax shahar tugʻruq kompleksi taʼmirlanadi. Aholi oʻrtasida koʻp kuzatilayotgan kasalliklar tahliliga koʻra, ixtisoslashgan tibbiyot muassasalari quriladi. 

Faollar yigʻilishidan soʻng Prezidentimiz viloyat markazidagi Mirzo Ulugʻbek mahallasida boʻlib, shaharda qurilishi rejalashtirilayotgan uy-joylar, ijtimoiy obyektlar, obodonlashtirish loyihalari bilan tanishdi. 

Jizzax shahrini obodonlashtirish, aholiga munosib turmush sharoiti yaratish borasida keng koʻlamli ishlar boshlangan. Shahar bosh rejasiga koʻra, Kimyogar, Ittifoq mahallalarida, Mustaqillik koʻchasida 5 va 7 qavatli uylar quriladi, ular atrofida savdo majmualari, klinika, mehmonxona va mahalla idoralari qad rostlaydi. Ayni paytda qurilish ishlari boshlab yuborilgan. 

Jizzaxda turizmni rivojlantirish uchun yaxshi imkoniyat, qulay tabiiy sharoit mavjud. Sayyohlarda dastlabki taassurot esa shahar temir yoʻl vokzalidan boshlanishi tabiiy. Shu maqsadda Jizzax temir yoʻl vokzali tubdan rekonstruksiya qilindi. Barcha zarur sharoit yaratilgan vokzaldan chiqishingiz bilan Mirzo Ulugʻbek mahallasi boshlanadi. Bu yerda keng koʻlamli bunyodkorlik ishlari bajarilmoqda. 

Xususan, vokzal va Toshkent koʻchasini birlashtiruvchi hududda 894 xonadonga moʻljallangan 7 qavatli 13 ta uy qurilmoqda. Bu uylar yangi koʻcha boʻylab joylashadi, atrofi obodonlashtirilib, oʻziga xos chiroyli landshaft hosil qiladi. 

Jizzax shahrida viloyat qoʻgʻirchoq teatri quriladi. 250 yosh tomoshabinga moʻljallangan mazkur maskan joriy yil yakuniga qadar foydalanishga topshirilishi rejalashtirilgan. Buning uchun 12 milliard 700 million soʻmdan ortiq mablagʻ yoʻnaltirilgan. 

Davlatimiz rahbariga viloyat aholisini toza ichimlik suvi bilan taʼminlash, shahar oqova suv tizimi tarmogʻini rivojlantirish borasidagi ishlar haqida maʼlumot berildi. 

Prezidentimiz aholini toza ichimlik suvi bilan taʼminlash eng muhim masalalardan biri ekanini taʼkidladi. Rejadagi ishlarni tez va sifatli bajarish yuzasidan topshiriqlar berdi. 

Loyihalar taqdimotida avtomobil yoʻllari atrofini koʻkalamzorlashtirish, yoʻlboʻyi infratuzilmasini yaxshilash boʻyicha amalga oshiriladigan ishlar toʻgʻrisida ham soʻz yuritildi. Yoʻllar boʻyiga qayragʻoch, klyon, eman, akatsiya, yapon saforasi, tut, terak, lola, kashtan, suriya atirguli, hind sireni, magnoliya kabi daraxt va gul koʻchatlari ekiladi. 

Prezidentimiz Jizzax shahridagi 3-ichki ishlar boʻlimida ham boʻlib, bu yerda oʻtgan yili berilgan topshiriqlar ijrosi bilan tanishdi. 

Mamlakatimizda tinchlik-osoyishtalikni mustahkamlash, jamoat tartibini taʼminlashga qaratilgan tizimli ishlar amalga oshirilmoqda. “Xavfsiz shahar”, “Xavfsiz turizm”, “Xavfsiz xonadon” tizimlari joriy etilgani, tunu kun patrullik xizmati yoʻlga qoʻyilgani natijasida odamlarda adolat va qonun ustuvorligiga ishonch paydo boʻldi. 

Davlatimiz rahbarining 2018 yil 14 fevraldagi qaroriga muvofiq, Toshkent shahrida jamoat tartibini saqlash, huquqbuzarliklar profilaktikasi va jinoyatchilikka qarshi kurashishning sifat jihatidan yangi tizimi joriy etildi. 

Jizzax shahridagi 3-ichki ishlar boʻlimida ham shunday zamonaviy tizim tashkil etildi. Boʻlim shahardagi Xayrobod, Madaniyat, Tinchlik, Sayxon, Obod, Kimyogar, Hamid Olimjon va Alisher Navoiy nomlaridagi mahallalarda yashovchi aholiga xizmat koʻrsatadi. Tezkor navbatchilik qismiga hududdagi maktab, bolalar bogʻchasi va boshqa obyektlarni tunu kun nazorat qilish imkonini beradigan videokuzatuv tizimi joriy etilgan. 

Prezidentimiz jamoat xavfsizligini taʼminlashning moddiy-texnik bazasini yanada mustahkamlash, xodimlar masʼuliyatini oshirish boʻyicha topshiriqlar berdi. 

Shu bilan Prezident Shavkat Mirziyoyevning Jizzax viloyatiga tashrifi yakunlandi.

OʻzA

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev Myunxen shahrida Germaniyaning yetakchi kompaniya va banklari rahbarlari bilan uchrashuv oʻtkazdi.

Unda “Siemens”, “Thyssenkrupp”, “Volkswagen”, “Knauf”, “Claas”, “MAN”, “Deutsche Bahn”, “Linde Group”, “Falk Porcshe Technik”, “Atlas International”, “Tenova”, “Giesecke & Devrient”, “Papenburg”, “Euler Hermes”, “Deutsche Bank”, “Commerzbank” kabi Yevropa va jahon bozorining yetakchi kompaniyalari, moliyaviy tuzilmalari rahbarlari ishtirok etdi.

Uchrashuvda bugungi kunda Oʻzbekistonda turli sohalarda amalga oshirilayotgan qatʼiy yangilanish va islohotlar, ayniqsa, iqtisodiyotning erkinlashtirilayotgani mamlakatimizning izchil rivojlanishi va aholi farovonligining yuksalishi uchun shart-sharoit yaratayotgani taʼkidlandi.

Germaniya dunyoning rivojlangan mamlakatlari qatorida boʻlib, ulkan savdo-iqtisodiy resurslar, keng investitsion salohiyat va ilgʻor texnologik ishlanmalarga ega davlat hisoblanadi. Oʻzbekistonning boy tabiiy resurslari, yuqori darajadagi inson kapitali, uning tarmoqlangan infratuzilmasi, qulay investitsiya muhiti Germaniya bilan savdo-iqtisodiy aloqalarni yanada kengaytirishga jiddiy asos yaratmoqda. Bundan tashqari, Oʻzbekiston nafaqat Markaziy Osiyodagi eng qulay geosiyosiy joylashuviga koʻra, balki ijtimoiy-siyosiy va makroiqtisodiy barqarorligi bilan ham ajralib turadi. Shuningdek, germaniyalik hamkorlar Oʻzbekistonning iqtisodiyot tarmoqlarini texnik va texnologik jihatdan modernizatsiyalash va diversifikatsiyalashga yoʻnaltirilgan puxta oʻylangan siyosiy intilishini yuqori baholaydi.

Mamlakatimizda xorijiy investorlar uchun qulay imkoniyatlar yaratilayotgan alohida qayd etildi. Ularning faoliyatini ragʻbatlantirish va himoya qilish uchun zarur normativ-huquqiy hujjatlar qabul qilindi. Biznes rivoji yoʻlidagi toʻsiqlar bartaraf etildi, tashqi savdo va bojxona-tarif nazorati sezilarli qisqartirildi.

Xorijiy investorlar bilan bevosita muloqot qilish maqsadida, amalga oshirilayotgan islohotlarni maslahat va ekspertlik jihatidan qoʻllab-quvvatlash, dolzarb masalalar, jumladan, mamlakatda investitsiya muhitini yaxshilash boʻyicha takliflar ishlab chiqish uchun Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzurida Ekspert kengashini tashkil etish toʻgʻrisida qaror qabul qilindi.

Davlatimiz rahbari uchrashuv ishtirokchilarini ushbu kengash faoliyatida faol ishtirok etishga taklif qildi.

Samarali savdo-iqtisodiy va investitsiyaviy hamkorlikni mustahkamlashda Germaniya iqtisodiyoti sharqiy qoʻmitasi muhim oʻrin egallashi taʼkidlandi.

Tashkil etilayotgan Investitsiya va texnologiyalar qoʻmitasi oʻzaro manfaatli amaliy hamkorlikning yangi mexanizmiga aylanishi lozimligi qayd etildi.

Germaniya ishbilarmon doiralari vakillari Oʻzbekistonda amalga oshirilayotgan iqtisodiy islohotlarni yuqori baholab, valyuta va soliq tizimlarining liberallashuvi, viza olish tartibi soddalashtirilgani, jumladan, 30 kungacha muddatga vizasiz tartib joriy etilgani Oʻzbekistonda muvaffaqiyatli biznes yuritish uchun qoʻshimcha qulayliklar yaratganini taʼkidladi.

14-yanvar kuni Berlin shahrida boʻlib oʻtgan biznes-forumda qiymati 8 milliard yevrodan ziyod shartnoma va kelishuvlar imzolangani buning dalilidir.

Uchrashuvda Oʻzbekiston va Germaniya moliyaviy tashkilotlari, firma va kompaniyalari oʻrtasidagi sheriklikni yanada rivojlantirish, investitsiya-texnologik hamkorlikni kengaytirish hamda kadrlar tayyorlash masalalari muhokama qilindi.

Ayni paytda Oʻzbekiston Respublikasida Germaniya investorlari ishtirokida tashkil etilgan 110 dan ziyod korxona faoliyat yuritmoqda, ulardan 30 ga yaqini toʻliq Germaniya kapitali evaziga tashkil etilgan.

Suhbat chogʻida mazkur tashrif ikki mamlakat ishbilarmon doiralari vakillari oʻrtasidagi oʻzaro manfaatli aloqalarga yangi mazmun bagʻishlashiga ishonch bildirildi.

Germaniya Oʻzbekistonning strategik muhim infratuzilmasini takomillashtirishda ham faol ishtirok etmoqda. Shu oʻrinda Toshkent shahridagi xalqaro aeroportni rekonstruksiya va modernizatsiya qilish boʻyicha umumiy qiymati 50 million yevro miqdoridagi yirik loyihani alohida aytib oʻtish joiz. Germaniya “Navoiy” erkin iqtisodiy zonasi, uning qulay imkoniyatlariga ham katta qiziqish bilan qaramoqda.

Mamlakatimizda Germaniyaning mashhur sanoat gigantlari – “MAN”, “Claas”, “Knauf” va boshqa kompaniyalar bilan hamkorlikda tashkil etilgan ishlab chiqarish korxonalari muvaffaqiyatli faoliyat yuritmoqda. Avtomobilsozlik sohasidagi ikki tomonlama hamkorlik jadal rivojlanmoqda. AQSHning yengil avtomobillar ishlab chiqaruvchi “General Motors” hamda Yaponiyaning kichik avtobuslar chiqaruvchi “ISUZU” kompaniyasi qatori mamlakatimizda Germaniya avtogigantlaridan biri boʻlgan “MAN AG” kompaniyasi bilan hamkorlikda yuk avtomobillari ishlab chiqarish yoʻlga qoʻyilgani fikrimizning yorqin dalilidir.

– Biz bu hamkorlikni yanada kengaytirishdan manfaatdormiz, – dedi davlatimiz rahbari. – Oʻzaro ishonchga asoslangan istiqbolli loyihalarni qoʻllab-quvvatlashga tayyormiz.

Muloqotda Oʻzbekiston va Germaniya moliya muassasalari, firma va kompaniyalari oʻrtasida aloqalarni yanada rivojlantirish, oʻzaro mahsulot yetkazib berish va xizmat koʻrsatish hajmini kengaytirish masalalari muhokama qilindi.

Manba: president.uz

Davlatimiz rahbari Shavkat Mirziyoyev Samarqand shahri Qorasuv massivida qurilayotgan zamonaviy aholi massivini borib koʻrdi.

Prezidentimiz mamlakatimiz hududlariga tashriflari chogʻida eng muhim ijtimoiy-iqtisodiy masalalar qatori aholi uchun qulay yashash sharoiti yaratishga alohida eʼtibor qaratadi. Samarqand viloyatida ham keyingi yillarda bu borada salmoqli ishlar qilinmoqda.
 
Jumladan, Samarqand shahri aholisining uy-joyga ehtiyoji yuqoriligini inobatga olib, 2018 yilgi dasturga qoʻshimcha ravishda koʻp qavatli arzon uylar qurish kiritilgan edi. Shunga muvofiq, Samarqand tumani Qorasuv massividan Samarqand shahri uchun 50 gektarga yaqin yer ajratilib, keng koʻlamli bunyodkorlik-obodonlashtirish ishlari amalga oshirildi.
 
2018 yilning oʻzida “Oʻzshaharqurilishinvest” injiniring kompaniyasi buyurtmasi asosida jami 1 ming 344 xonadondan iborat 32 ta 7 qavatli koʻp qavatli arzon uy barpo etildi. Bundan tashqari, “Qishloq qurilish invest” injiniring kompaniyasi tomonidan Mudofaa, Ichki ishlar, Favqulodda vaziyatlar vazirliklari, Milliy gvardiya xizmatchilari va yosh oilalarga moʻljallangan 5 qavatli 12 ta turar joy qurib, foydalanishga topshirildi.
 
Shu bilan birga, hududda xususiy bogʻcha, shahar ichki ishlar boʻlimi, savdo va maishiy xizmat majmuasi, “Registon” supermarketi qurib bitkazildi. 540 oʻrinli umumtaʼlim maktabi qurilishi yakunlanmoqda.
 
Shu tariqa bu yerda qisqa fursatda zamonaviy aholi massivi qad rostladi. Yangi uylarda odamlarning hayotdan rozi boʻlib yashashi uchun barcha qulayliklar eʼtiborga olingan. Har bir xonadon individual isitish qozonlari bilan taʼminlangan. Uylar oldida bolalar oʻyin maydonchalari barpo etilgan.
 
Davlatimiz rahbari Jasur Tursunqulov va Jamshid Kattaqulovlar oilalari koʻchib kirgan yangi xonadonlarni kirib koʻrdi, uy sohiblari bilan suhbatlashdi. Aholini arzon uy-joy bilan taʼminlashga eʼtibor bundan keyin ham kuchaytirilishini taʼkidladi.
 
Shu yerda Qorasuv massivida 2019 yilda foydalanishga topshiriladigan uylar loyihalari, jumladan, “Agromir bildings” kompaniyasi tomonidan Turkiyaning zamonaviy texnologiyasi asosida monolit usulida barpo etilayotgan koʻp qavatli turar joylar taqdimotlari oʻtkazildi. Mazkur uylarning afzalligi tez va sifatli barpo etiladi. Masalan, 16 qavatli uyni bir oyda qurib bitirish mumkin, zilzilabardoshligi ham yuqori.
 
Joriy yilda “Oʻzshaharqurilishinvest” injiniring kompaniyasi tomonidan yangi massivda 7 qavatli 12 ta, “Qishloq qurilish invest” injiniring kompaniyasi buyurtmasiga muvofiq 7 ta uy qurilishi jadal olib borilmoqda.
 
Prezidentimiz ushbu uylarni tez muddatda qurib bitirib, odamlarni oʻrgatish kerakligini taʼkidladi.
 
– Samarqand turizm markazi boʻlishi kerak. Shuning uchun bu yerda koʻp qavatli uylar qurilishini koʻpaytiramiz. Shahar markazida eng zamonaviy talablarga javob beradigan uylar qurilib, aholini taʼminlaymiz. Uylar bilan birga muhandislik tizimlari, infratuzilmalar ham rivojlantiriladi. Uylarni qurishdan oldin uning egasi, qaysi qavatda, necha xonali uyda yashashigacha aniq boʻlishi lozim, – dedi davlatimiz rahbari.
 
Samarqand seysmik jihatdan ham qulay hududda joylashgani bois kelajakda viloyatning Kattaqoʻrgʻon, Urgut, Paxtachi, Narpay, Qoʻshrabot tumanlari markazlarida ham koʻp qavatli uylar qurilishi zarurligi taʼkidlandi.
 
UZA

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev raisligida 8 yanvar kuni joriy yilgi investitsiya loyihalarini amalga oshirishni jadallashtirish masalalariga bagʻishlangan videoselektor yigʻilishi boʻlib oʻtdi. 

Unda hukumat aʼzolari, Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesi Raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari, mamlakatimizning xorijdagi diplomatik vakolatxonalari rahbarlari ishtirok etdi. 

Faol investitsiya siyosati barqaror iqtisodiy taraqqiyotga erishishning eng muhim shartlaridan biridir. Shu bois davlatimiz rahbari tashabbusi bilan 2019 yil mamlakatimizda “Faol investitsiyalar va ijtimoiy rivojlanish yili”, deb eʼlon qilindi. 

2019 yilgi Investitsiya dasturiga 16,6 milliard dollarlik 3 mingdan ziyod loyiha kiritilgan. Bu 2018 yilga nisbatan 16 foiz koʻpdir. Jumladan, joriy yilgi Investitsiya dasturi doirasida umumiy qiymati 3,2 milliard dollar boʻlgan 140 ta ishlab chiqarish quvvatini foydalanishga topshirish rejalashtirilgan. 

Videoselektor yigʻilishida ushbu yirik va muhim loyihalarni oʻz muddatida va sifatli amalga oshirish masalalari muhokama qilindi. 

Qayd etilganidek, xorijiy davlatlar va investorlar bilan faol ish olib borilayotgani natijasida jami investitsiyalarning 25 foizini toʻgʻridan-toʻgʻri chet el investitsiyalari tashkil etmoqda. Xususan, joriy yilda toʻgʻridan-toʻgʻri xorijiy investitsiyalar ishtirokidagi 320 ta loyiha doirasida 4,2 milliard dollar oʻzlashtirilishi koʻzda tutilgan. 

Prezident toʻgʻridan-toʻgʻri xorijiy investitsiyalar ishtirokidagi loyihalarni soʻzsiz amalga oshirish, chet ellik investorlarga har tomonlama yordam berish hukumatning eng muhim vazifasi boʻlishi kerakligini taʼkidladi. Investitsiyalarning asosiy qismini oʻzlashtirishni yilning oxirgi oylariga surish amaliyotiga chek qoʻyib, barcha tarmoqlar va hududlarda buni birinchi yarim yillikda kamida 35 foizga, toʻqqiz oylikda 70 foizga yetkazish zarurligi qayd etildi. 

Bu boradagi vazifalar Vazirlar Mahkamasi komplekslari boʻyicha tahlil qilindi. Xorijiy investitsiyalar ulushi oʻtgan yilgiga nisbatan kamaygan soha va tarmoqlar koʻrsatib oʻtildi. Yil oxiriga qadar qoʻshimcha investitsiyalarni jalb qilish, ularni toʻgʻridan-toʻgʻri xorijiy investitsiyalarga talab yuqori boʻlgan soha va hududlarga yoʻnaltirish, ushbu resurslarning oʻzlashtirilishini nazoratga olish boʻyicha topshiriqlar berildi. 

Yigʻilishda toʻgʻridan-toʻgʻri xorijiy investitsiyalar hisobiga hududiy loyihalarni amalga oshirish masalasiga alohida eʼtibor qaratildi. 

Shu boradagi ishlar natijasida oʻtgan yili 1 milliard dollardan ziyod investitsiyalar oʻzlashtirilgan, 133 ta yangi korxona ishga tushirilgan. Biroq hokimlar va ularning investitsiya boʻyicha oʻrinbosarlari ishni tashkil etishda kamchiliklarga yoʻl qoʻygani oqibatida Toshkent shahri, Qoraqalpogʻiston Respublikasi, Samarqand, Andijon, Fargʻona, Namangan, Surxondaryo, Sirdaryo viloyatlarida ayrim obyektlar foydalanishga topshirilmay qolgan. 

Davlatimiz rahbari bunday loyihalarda yuzaga kelgan muammolarni bartaraf etish boʻyicha tarmoq jadvallari ishlab chiqish va ijrosini nazoratga olish yuzasidan topshiriq berdi. 

Joriy yilda toʻgʻridan-toʻgʻri investitsiyalar ishtirokida 209 ta hududiy loyiha amalga oshirilib, 1,9 milliard dollar yoki oʻtgan yilga nisbatan 2 barobar koʻp mablagʻ oʻzlashtirilishi rejalashtirilgan. Yigʻilishda shu va mamlakatimiz elchilari koʻmagida shakllantirilgan qoʻshimcha loyihalarni amalga oshirish uchun har bir hududga respublika idoralari rahbarlari masʼul etib biriktirildi. 

Endilikda hududlar va tarmoqlarda toʻgʻridan-toʻgʻri xorijiy investitsiyalar ishtirokidagi loyihalar koʻlamini kengaytirish, ularni amalga oshirishda qatʼiy nazorat mexanizmini oʻrnatish uchun yangi tizim tashkil etilishi maʼlum qilindi. Unga muvofiq: 

birinchi – viloyat hokimlari har haftada bittadan tuman yoki shaharga borib, elchilar bilan aloqa oʻrnatgan holda, u yerga toʻgʻridan-toʻgʻri xorijiy investitsiyalarni jalb qilish choralarini koʻradi. Xuddi shunday tarmoq rahbarlari ham har haftada bitta viloyatga borib, oʻsha joydagi korxonalari bilan birga amaldagi loyihalarni bajarishni jadallashtirish va qoʻshimcha investitsiya loyihalari boʻyicha ishni tashkil etadi. Zarur hollarda mahalliy rahbarlar va tadbirkorlarga investitsiya loyihalarini ishlab chiqishni oʻrgatadi. Bosh vazir va uning oʻrinbosari elchilar ishtirokida hududlar va tarmoqlarga jalb qilingan xorijiy investitsiyalarni oʻzlashtirish holatini muntazam muhokama qilib boradi. Natijalariga qarab, hokimlar va tarmoqlar rahbarlari ragʻbatlantiriladi yoki ularga nisbatan ish haqining 50 foizi miqdorida jarima qoʻllanadi. 

Hududlarga biriktirilgan respublika idoralari rahbarlari viloyat hokimlari va elchilar bilan birgalikda har bir tuman (shahar)da toʻgʻridan-toʻgʻri xorijiy investitsiyalar ishtirokidagi loyihalarni amalga oshirish holatini oʻrganib, ularning ijrosini jadallashtirish boʻyicha aniq choralar koʻradi. Shuningdek, qoʻshimcha loyihalar boʻyicha takliflar ishlab chiqadi va xorijiy investorlarni jalb qiladi. 

Ikkinchi – Investitsiyalar boʻyicha davlat qoʻmitasi hududlar va tarmoqlarning investitsiya loyihalari boʻyicha takliflarini umumlashtirib, samaradorligini baholaydi va yagona elektron “onlayn” bazani shakllantiradi. 

Uchinchi – Tashqi ishlar vazirligi hamda hududlarga biriktirilgan elchilar yagona elektron bazaga kiritilgan loyihalarga xorijiy investorlarni jalb qiladi. 

Toʻrtinchi – Vazirlar Mahkamasi saralab olingan istiqbolli loyihalarni amalga oshirish uchun xorijiy investorlar bilan tegishli kelishuvlarni rasmiylashtirish choralarini koʻradi va ijrosini nazoratga olish boʻyicha “yoʻl xaritasi”ni tasdiqlaydi. 

Shavkat Mirziyoyev yangi loyihalarga investorlarni jalb qilishni yanada faollashtirish uchun har yili barcha hududlarda kamida bir marta xorijiy sarmoyadorlar ishtirokida investitsiya forumlari oʻtkazish, shuningdek, xorijdagi yirik xalqaro investitsiya forumlarida yurtimiz tadbirkorlari ishtirokini taʼminlash zarurligini taʼkidladi. Investitsiyalar boʻyicha davlat qoʻmitasi va Tashqi ishlar vazirligiga joriy yilda hududlarda tashkil etiladigan investitsiya forumlari reja-jadvallarini shakllantirish boʻyicha koʻrsatmalar berdi. 

– Eng muhimi, investitsiya loyihalarini toʻgʻri joylashtirish kerak. Bu borada investorlarning yagona talabi – loyiha moʻljallangan joy zarur infratuzilma tarmoqlariga ega boʻlishidir. Shuning uchun yaqinda urbanizatsiya jarayonini takomillashtirish boʻyicha Prezident qarorini qabul qildik. Bundan asosiy maqsad – infratuzilma mavjud va rivojlanishi qulay boʻlgan joylarga investorlar jalb qilinsa, sanoatning tizimli rivojlanishiga erisha olamiz. Sanoat bor joyda ish oʻrinlari va daromad boʻladi, uy-joylar, ijtimoiy obyektlar, shaharchalar barpo etiladi, – dedi Shavkat Mirziyoyev. 

Videoselektor yigʻilishida yana bir muhim masala – xorijiy investorlar loyihasini davlat tomonidan qoʻllab-quvvatlash masalasi muhokama qilindi. Xalqaro tajribadan kelib chiqqan holda, xorijiy investorlarni qoʻllab-quvvatlash jamgʻarmasini tashkil etish vazifasi qoʻyildi. 

Joriy yilda tijorat banklari xorijiy banklarning jami 740 million dollar toʻgʻridan-toʻgʻri kreditlarini jalb qilishi belgilangan. Yigʻilishda uzoq muddatli, past foizli toʻgʻridan-toʻgʻri xorijiy kredit resurslarini jalb qilish ishlarini kuchaytirish lozimligi taʼkidlandi. 

Toʻgʻridan-toʻgʻri investitsiyalar ishtirokida ishonchli loyihalar portfelini shakllantirib borish tizimini yaratish masalasi ham muhokama qilindi. 

Joriy yilda 84 ta loyiha doirasida xalqaro moliya institutlari va donorlarning 2,7 milliard dollar mablagʻini oʻzlashtirish koʻzda tutilgan. Yigʻilishda bu loyihalar Vazirlar Mahkamasi komplekslari kesimida tahlil qilinib, ularni oʻz muddatida va sifatli amalga oshirish boʻyicha chora-tadbirlar belgilab berildi. 

Bundan tashqari, 2 ming 800 ta ijtimoiy soha va infratuzilma obyektini qurish va taʼmirlash rejalashtirilgan. Davlatimiz rahbari xalqimizning hayot sifatiga daxldor bu masalaga alohida eʼtibor qaratib, maktabgacha taʼlim muassasalari, maktablar, sogʻliqni saqlash obyektlari, yoʻllar, ichimlik suvi tarmoqlarini qurish va rekonstruksiya qilish boʻyicha belgilangan ishlarni jadallashtirish zarurligini taʼkidladi. 

Videoselektor yigʻilishida Investitsiya dasturiga kiritilgan loyihalar ijrosini tashkil etish yuzasidan koʻrilayotgan choralar haqida hukumat aʼzolari, vazirlik va idoralar, xoʻjalik birlashmalari rahbarlari va viloyat hokimlarining hisobotlari tinglandi.

OʻzA