Sayt test rejimida ishlamoqda

Shu bilan birga, Dastur ijro qilinishini oʻrganish yakunlari qishloq joylarda arzon uy-joylarga talab yuqori ekanligini koʻrsatdi, yangicha yondashuvlarni ishlab chiqishni taqozo etadigan uy-joylar qurilishini tashkil etish va muhtoj oilalarni arzon uylar bilan taʼminlash boʻyicha bir qator jiddiy kamchiliklar aniqlandi:

Tinchlik va totuvlik mezoni

Bu yil Konstitutsiyamiz qabul qilinganiga yigirma olti yil toʻladi. Oʻtgan davr mobaynida Asosiy qonunimizning mustaqil, demokratik davlatimiz yuksalishi yoʻlida ahamiyati beqiyos, islohotlarimiz tub zamirida esa oʻz oʻrniga ega.

Oʻzbekiston Konstitutsiyasining eʼtiborga molik jihati shundaki, u nafaqat demokratik va liberal normalarni, milliy va umuminsoniy qadriyatlarimizni oʻzida mujassam etgan, balki milliy konstitutsiyalar tarixida noyob xususiyati bilan, aniqrogʻi, demokratik jarayonda, loyihasi ikki marotaba umumxalq muhokamasiga qoʻyilib qabul qilingani bilan ahamiyatlidir.

Konstitutsiya asosiy qonun sifatida bir qator funksiyalarni bajarishi bilan jamiyat hayotida muhim siyosiy-huquqiy ahamiyatga ham egadir. Birinchisi, bu yuridik vazifasidir. Barcha qonunlar Konstitutsiyamiz asosida qabul qilinadi. Demak, u oliy yuridik kuchga egadir. Ikkinchisi, bu – siyosiy vazifasi. Barcha siyosiy partiyalar va siyosiy kuchlar Konstitutsiyada belgilangan meʼyorlar asosida faoliyat koʻrsatadi. Siyosiy tizimni va siyosiy institutlar faoliyatini belgilab beradi. Konstitutsiya oʻzgarsa, siyosiy tizim ham oʻzgaradi. Uchinchisi, bu – mafkuraviy vazifasi. Konstitutsiya jamiyatda mafkuraviy vosita sifatida taʼsir kuchiga ega. Yaʼni, yuksak tarbiyaviy ahamiyatga ega boʻlib, shaxs va jamiyat, shaxs va davlat oʻrtasidagi munosabatlarni belgilab beradi.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining farmoni


2019-yilda fuqarolarning rasmiy sanalarni nishonlash davrida toʻliq dam olishi uchun sharoitlar yaratish, dam olish va bayram kunlaridan oqilona foydalanishini taʼminlash maqsadida: 


1. 2019-yilda quyidagi qoʻshimcha dam olish kunlari belgilansin: 

2-yanvar – chorshanba; 

22-mart – juma; 

2-sentyabr – dushanba. 

2. 2019-yilda quyidagi dam olish kunlari koʻchirilsin: 

5-yanvar – shanba 3-yanvar – payshanbaga; 

1-iyun – shanba 6-iyun – payshanbaga; 

7-sentyabr – shanba 3-sentyabr – seshanbaga; 

28-dekabr – shanba 31-dekabr – seshanbaga. 

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining qarori


Respublikada baliqchilik tarmogʻini jadal rivojlantirish, baliq mahsulotlari ishlab chiqarishning zamonaviy va innovatsion uslublarini joriy etgan holda hajmlarini oshirish, sohani tartibga solish boʻyicha bir qator qonun hujjatlari qabul qilinib, ularning ijrosini sifatli va puxta taʼminlash choralari koʻrilmoqda. 

Shu bilan birga, intensiv usulda baliq yetishtirish boʻyicha ishlarga yetarli darajada eʼtibor qaratilmayapti, hududlarda baliqchilik tarmogʻini rivojlantirishda yuzaga kelayotgan muammolarni hal etish, baliqchilik xoʻjaliklarini qoʻllab-quvvatlash borasida olib borilayotgan ishlar yetarli darajada emas. 

Baliqchilik xoʻjaliklariga biriktirilgan suv havza maydonlaridan ilmiy yondashuv asosida samarali foydalanish, ularning meliorativ holatini yaxshilash, shuningdek, resurs tejamkor texnologiyalar va innovatsiyalarni keng koʻlamda joriy qilish ishlariga yetarlicha eʼtibor berilmayapti. 

Sunʼiy suv havzalari hosildorligini oshirish uchun baliqchilik xoʻjaliklarining mineral oʻgʻitlarga boʻlgan talabi toʻliq qondirilmayapti. Shuningdek, mineral oʻgʻitni boshqa muqobil oʻgʻitlar bilan almashtirish boʻyicha ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish yoʻlga qoʻyilmagan. 

Маъмурий жавобгарлик тўғрисидаги кодекснинг XVI(1)-боби ва Жиноят кодексининг XIII(1)-бобига киритилган тузатишлар Norma томонидан кўриб чиқилди.

 
Тадбиркорлик фаолиятига тўсқинлик қилганлик, қонунга хилоф равишда аралашганлик ҳамда хўжалик юритувчи субъектларнинг ҳуқуқлари ва қонуний манфаатларига тажовуз қиладиган бошқа ҳуқуқбузарликлар учун маъмурий ва жиноий жавобгарлик кучайтирилди.
 
Хусусан, тегишли ҳуқуқбузарликлар учун маъмурий жарималарнинг аксарияти икки баравар оширилди. МЖТКнинг XVI(1)-бобига кирувчи деярли барча моддаларга, яъни мазкур соҳадаги маъмурий ҳуқуқбузарликларнинг барча турларига ўзгартиришлар киритилганлигини ҳам қайд этиб ўтиш лозим.
 
Жиноят кодексига киритилган ўзгартиришлар бу қадар кескин тусда эмас.
 
Биринчидан, барча моддаларга тузатишлар киритилмади: ЖКнинг 192(9)-моддаси (тижоратда пора эвазига оғдириб олиш), ЖКнинг 192(10)-моддаси (нодавлат тижорат ташкилотининг ёки бошқа нодавлат ташкилотининг хизматчисини пора эвазига оғдириб олиш) ва ЖКнинг 192(11)-моддасидаги (нодавлат тижорат ташкилотида ёки бошқа нодавлат ташкилотида мансабдор шахслар томонидан ўз ваколатларини суиистеъмол қилиш) санкциялар ўзгармади.